August 11, 2008

kemanesan aku buat gades cokelat


kerna kechentaan aku lewati ruangan, hulur puitis buat kamu;


gades manesku.
tulus aku beri jiwa memahami rasa indah kamu
kita bertemu di ruang kebetulan yang tak menentu
luhur kamu hulur bingkis teman untuk aku
kemahuan aku terima tanpa ragu

gades manesku.

sehingga asyik kita tertawa dan berduka
sehingga sungguh segala memori tercipta
sehingga itu aku mengerti kelibat rentak jiwa
apa saja ekspresi nada
kamu bisa buat segalanya

gades manesku.
aku tertawa kerna kamu,

aku menanges kerna kamu,
aku marah kerna kamu,
aku benci kerna kamu,
dan
aku terlalu bahagia kerna kamu!

gades manesku.
sentuh jiwa aku semahu kamu,
kerna aku tak bisa lihat gelisah kamu meresahkan hati aku
dulu aku hanya boleh bercerita
kini aku mampu menconteng segala indah kesah kita
di setiap garisan genap isi dunia.

biar mereka di luar sana akur dengan kemanesan mahupun pahit kita,cokelatku,nur dalila farhana bt yusof.jutaan kaseh mutiara aku mahu beri tanda teman sampai mati.jangan pernah kamu noktahkan zahir rasa yang nian.wasilah kita takdir yang tak pernah ada pengakhiran.banyak lae yang pingin aku tarikan tentang kesah ini,hati bicara cukuplah yang laenya rahsia teman pada jiwa.