November 18, 2008


bila suram menduga perasaan

hati menyepi menyelami sudut sendiri.

teman,kekasih.surgaku.

bertenang sehalus mungkin.

jangan dikesalkan dengan sebuah pertemuan.

kita tak pernah menjauh.

tak pernah juga pergi.

tunggu dan terus menanti.

kita kan pernah janji.

teman ulung itu sampai mati.

kesah si dia yang begitu manes menyentuh hidopku.

semalam hari terakhir kami bercanda di sana.

suka tapi akhirnya membawa duka sedih.pisah hanya sementara .

itu aku mampu bisik ke telinga si dia.

senyum kelat terukir di bibir manes nya.

aku tahu kamu rasa begitu.

tapi aku tak mahu kamu pergi dengan rasa tak seindah biasa.

pelok aku erat2.

supaya nati kamu bisa peroleh kekuatan aku.

dakap hati aku.

jangan lepas.

sebab aku tak bisa hilangkan rasa ulung itu.

dunia canggih kita kan ada.

jangan gusar.

selagi tuhan itu belum menarik hilang hela nafas kita.

selagi itu aku tercipta tok mu.

kenang hidop kita.

julang kesah kita.

lalu tarikan ia di mana saja.

si dia yang selalu bersama.

aku terbang ke sana.

tenang ya.

tuhan tolong aku lindungi dia.

dari kesakitan.

jaga dan kesat tangis itu tok aku.

lapan belas.november.dua ribu lapan.

catatan jauh: cik_alkana.teratak kekanda.