February 09, 2009

hari itu,mereka dan aku


sekitar jumaat ,enam februari dua ribu sembilan,

aku ambil cab untok bergegas ke terminal.dah telat.jam 3.15ptg,
aku takot terlepas bus ke kuala terengganu.
sebenarnya aku tak ambik tiket ag.
padan ar kelam kabut.
aih.mujur gak sampai terminal ada mara liner 3;45ptg.

sampai2 terus naik bus.malang nye bus aku naik rosak ketika dalam perjalanan.
3 4 kali gak asik semput enjin mati.
weh,tolong ar nape ar si driver tuh tak antar servis.
last2 2jam gak aku delay kat chenor.
aiseh naya tak tentu pasal.

macam biasa si dalila jemput aku.perasaan kelat bertukar manes teramat,

...........................................................................................

hey2,masuk hari sabtu tujuh februari dua ribu sembilan,

hee.bagun lewat.jam sebelas setengah.
nama pon cuti.amik sarapan nasi kunyit plus kari ikan pa ntah.
besh2.
terima kaseh banyak mak si dalila.
santapan yang enak,

then,siap2 ekot mak dalila nak antar keta servis,tapi tak jadi.
sebab full kat servis keta tuh,kitorang pon g kg cina .
hee.tempat yang membuat aku teruja nak pegi.
seorang pencinta seni kechantekkan gambaran artistik aku dah lame nk ke situ.
tapi tak berkesempatan.
sampai2 turun keta depan kedai kain.
ahlamak,ternampak kain cotton yang sangat lawa.jarang2 jumpa kain kaler itam grey cotton
aku pon berminat dan membeli.yang seronoknya uncle yang jual kat kdai tu mamak muslim,
dia panggil aku fatimah??
haaa.sessi tawar menawar bermula.
alhamdulillah dapat dengan harga rm 3.50 semeter.
waaa.then tibe dalila telah menyapa seorang uncle omputih.
uncle tuh nk snap pic kitaorang.
kerjasama kami berikan.
dia cakap kamiorang nampak chantek.
uit,nak gelak pon ade.wakakaka.

sementara menunggu mak dalila kitorang jalan2 snap pic ,tapi tak banyak,sebabnya mak dalila nak ke stesen bus plak.
ok ar tuh dapat gak 3 4 gambar.
pas antar mak dalila ke stesen bus,
aku ajak dalila lepak minum kat uncle chua.tapi takjadi even dah sampai depan uncle chua kopitiam tuh.

waaa,kitorang lepak minum kt billy kopitiam maa.
aku pesan fried rice wit ayam goreng plus teo o ais.

dila pesan white coffe blend dengan french toast.
diakui best ar santapan kat situ.
tengah makan kawan si dila datang,lilie namanye.

(,")selamt berkenal cik lilie.
saya chip.

heee.dia cam pemalu ja.
tape ar ,redah je,
yang penting hepy!

lpas lpak minum aku ajak dila ngan lilie g karaoke.
yes dapat melalak 8 lagu.besh2.
lilie pon nyanyi.tapi malu2.
antara lagu yang diredah

farahdiya:bertahta di hati
amalina:semakin rindu semakin asyik
slam:gerimis mengundang
???aku tak ingat :zombie kot
ezlynn&dato'm daud kilau:pening
BSB:as long as you love me
sitinurhaliza:aku cinta padamu

lae satu tak ingat ar.

yang penting best!

hee.pas karaoke g pantai,

sebanye dila nak maen layang2.

sejujurnya aku rasa manes plus puas plus seronok tahap gaban dapt maen layang2.

dah bertaun2 tapat maen,rasa cam zaman kanak2 dulu,buat layang2 sendiri gna paper ,lidi,benang.maen kat sawah ngan abang aku.
tak sangka umor dah 21 tahun maseh berkesempatan maen.

dila2,thanx alots.
bila saya dapan naik kan layang2 tinggi ke angkasa,
saya rasa kepuasan paling indah pernah saya alami.
sumpah best!

aku biarkan saja layang2 indah berlegar di langit biru ,benamkan benang dalam pasir,
chantek,ada dua orang budak lingkungan 8tahun teruja mahu aku berentap layang2 paling tinggi.
cumey mereka2 itu,

aku biarkan seketika layang2 ,aku g kat lilie and dila,pa lae.
snap pic ,hee.kami memang gila photo.

klik2klikklik,
chantek.aku ajak dila maen semula layang2 pastu gerak ke destinasi berikutnya.

kg china sekali lagi.heee.

cari parking turun keta teroka seni klasik deretan bangunan lame di situ.
sumpah punya seni dan nilainya yang cukup berhrga,
snap pic sana sini,kami masuk kedai2 jual barang lame,
satu kedai ni buat aku tertarik dengan sebuah dslr lame.
dari cina.
aku bertanyakan tokeh kedai tu,samada dslr tu bleh guna lae ke tak,sebabnya aku nak angkat terus.
bukan senang dapat jumpe,mmandangkan aku benar berminat bidang photography,
malangnye tak buleh gna dah.hanya tok hiasan.ceh hampeh!
harga kautim2 rm350.
tapi tak leh gna,sayang,

maaf saya tak berminat,
uhm kalu berpungsi ag saya angkat.

hee.kua kedai tu g pusing2 ag snap pic.sampai puas,kitorang gerak balik.


yuhuuu.hari paling teruja manes dalam hidop aku .

uhm tapi kan kalu lah si lelen ada,si maira ada,si chah ada,musti ag best.

tape ar tade rezeki kali ni ketemu mereka.

tamat tok dua hari ya,aku pulang ke kuantan .

bertarikh lapan haribulan februari dua ribu sembilan.jam sepuloh pagi.bus sani ekspress.seat no.1.

:P


kenangan itu jujur nya terlalu indah.trimas!










*dslr lame,from china.




semanes madu,sekali lae aku mahu.