February 03, 2009

permohonan jiwa


saya mahu bernafas dalam tenang ;
tenang yang pernah menjadi milik saya dulu,
bila tuhan menanti chenta dari hambanya
keluhuran chenta itu paling manes
semanis tamar
biarpon diteguk air kemanesan itu maseh terasa nikmatnya.

ya khaliq,
sakral agung surga yang dijanjkan,
menuntut hati penuh kusyuk
berdoa menuju ke destinasi impian itu.
taman2 mu penuh nian ,
tapi jiwa ku maseh belum cukup ampuh,
hati aku maseh belum mapan dan utuh.

"tuhanku aku tidak layak tok surgamu,tetapi aku tidak sanggup menanggung siksa nerakamu"

alunan zikir taubat
yang mampu menistikan air mata,pada jiwa yang benar merasa.

khilaf aku bebal.

masa untuk kembali.
ampun ya ALLAH.

aku ini insan yang maseh perlu bimbingan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

caritera kesah menukil kemesraan.
saya sedang bahagia.
bahagia dalam kesibukan kerja yang berlambakkan.
biar,
saya selesa.
kerna
hidop saya makin menunntut kematangan seperkara tentang kedewasaan saya.
makin banyak saya pelajari makin terungkai persoalan selama ini.
saya mohon lebih dewasa.
biarpon kadang2 saya mahu menjadi kanan2 semula
kenangan zaman itu sudah saya rapikan dalam kocek kehidopan saya.
buleh sepekara lae saya mahu hidop saya dititipkan segala kebaikan tanpa cela buruk menumpang singgah..??
kalau ar benar saya buleh punya itu,
saya berdoa.sampai kini.
mohon dan terlalu memohon andai nyawa maseh ku punya sampai saat ini dan esok seterusnya syukur .
berikan aku kekuatan jodoh pertemuan,kehidupan setimpal kehendakmu tuhan.

p/s: saya rindukan teman2.sangat!

empat haribulan february dua ribu sembilan
catatan musikjiwa:cik_alkana