April 19, 2009

bila terjebak rasa begini;


KELIBUT memikirkan kamu.

kamu yang terpaling mudah untok aku rindu,
terlalu payah untok bertemu.

seakan terpaling asyik mahu menanges punya rasa terharu.
hujan yang sudah berhari2 mesra sama bumi.
seakan tidak mahu lansung pergi.

hijau alam juga semakin hilang.
lapisan ozon semakin nipis angkara manusia bernafsukan iblis,
hutan dara berubah tandus angkara sikap manusia yang rakus.

keadaan yang bikin aku tidak selesa.
kalut.

suhu bumi yang sangat panas tika ini,
benar menguji.

berdoa tuhan seimbang menurunkan hujan.
syukur.

lelah melayan kerenah sorang2.
apa buleh buat selagi rasa menipis .
aku tak bebal melukis lukisan serabut
hidop ini satu perjalanan.
tanpa titik yang pasti.
takrasa mahu berhenti.

kerna maseh belum cukup aku buat itu dan ini.

rasa mahu memancing.
sebab orang kate hobi ini menguji.
tapi memberi rasa terpaling hebat bila sudah peroleh hasil pancingan.

ada sape2 mahu turut serta?
jom2.kita cari lubuk memancing paling holiau.
hee.

oh ya,aku rindu nak maen masak2.
dulu kecik2 aku penah bakar ubi kayu dalam kayu api.
dan ubi yang teruk juga rentung tu enak hasilnya.

hari ini aku telah seringai mendiamkan diri .
bila aku diam itu maknenya aku tengah marah.
marah dalam sepi.
tapi bukan dendam.
maaf pada hamba ALLAH yg telah buat aku marah
dah sape suruh kamu cari pasal.
**tett***

dah lame tak jerit kuat2,
nak jerit terpaling tinggi frekuensinya.
bisa?
permintaan karut marut aku ini sapa buleh teman tunaikan.
sila.
:)

nak jemput cik bintang menari di langit lar.
nak pasang musik cengkerik2 malam yang setia mendendangkan melodi sumbang.
indah dan sedap pada aku.

oh.masa untuk mandi,si teman bilik sudah menjerit2 memanggil aku pegi mandi.

teman2,sudah aku rentangkan puisi kaseh dan rindu hampir tertulis indah di luas langit malam seperti ini:

teman,saat waktu yang sedikitpon aku tamahu telat,
cukup memberi 1per3 ruang ;
aku mahu tulis,
aku mahu coret,
aku mahu jerit sekuat2 jiwa aku.

AKU TERSANGAT KANGEN BANGET SAMA KAMU2 ORANG.
SUMPAH!

JANGAN DELAY LAGI UNTUK BERTEMU.

ah.aku memang sebegini GILA!

rasa nak dakap abah kuat2~