September 19, 2010

mess up my bed with me...






saya sudah banyak menterapikan diri saya dalam kehidupan harihari sehingga saya terlihat dengan sendiri macambagai perkara yang bersama berlalu mahupon singgah di setiap genap hidop saya,dan saya maseh belom puas melepas kan seluruh rasa yang bergelumang,biarpon kadangkala sakibaki yang tertumpah mengajar saya apa yang di ertikan ''sesuatu itu''

oh,sudah lama tidak begini.melepaskan rasarasa tidaktentu yang mengusik hati kecil ini.

sudah biarpon saya tidak lagi sebingung lepas,maseh ada perkara perkara tercicir yang perlu dikutip semula.

saya mahu dewasakan segalanya yang larut dalam darah ini,dan saya tidak perlu membabi buta kan apa saja amarah asalkan ianya relevan dan bukan perkara hingusan,

remehkan perkaraperkara kecil itu saya,taperlu beratkan perkara yang membuang masa sehingga kucarkacirkan jiwa yang melarat sampai kebingungan itu seolah2 nya pekat dan takboleh larut.

hari ini,orang orang sama minda akal juga tabiat yang bukanbukan maseh ada,dimanamana.
dan jika dibilang berapa kali muak pon kita pada mereka2 itu tetap tidak akan ubah apa2.

biar saja lah.

asal kan kita jadi seperti atom,takbisa dihancurkan sama sekali.
saya sudah begitu serik sebenarnya mahu kimia dengan semua orang,
saya tidak memandang lihat salah orang,tetapi diri saya.

terlalu mengejar perkara yang lansung tidak pasti,maka tiada faedah untuk itu,sudah berkali kali saya belajar,
dan diajar,namun saya maseh samar akan inci2 kehidupan yang saya lalui sendiri.

jam ini segalanya kosong.dan sengaja saya biarkan kosong tidak mahu diisi apa2.mungkin esok saya perlu segera berfikir rencana hidop saya,agarnya saya tidak leka menggantungkan apa2 yang merugikan perjalanan hidop saya.

sudah lama tidak hidu bau contengan jiwa jiwa larat;(
p/s;dan sungguh saya rendu bau itu.