November 20, 2010

aku gemok!so what??



Melampau, aku hampa setiap kali kau senyum aku membuta. Aku hampa setiap kali kau sapa aku membisu. Hai lah badan, hai lah nasib.

Aku hipokrit kalau aku jujur, sebab bagi aku, cuma manusia yang bermain dengan watak. Kau kau dan kau tahu hidup ni tak segampang yang kau kira? Buktinya sejarah manusia, kau kena baca dan kaji sepuluh buah buku dan fakta yang berbeza. Dari sepuluh tu kau cuma boleh handalkan satu fakta saja. jadi??


Sebenarnya,bila semua orang berdiri,mereka terlupa untuk duduk.Dan bila mereka sedang duduk,sebenarnya ada yang tersungkur.bak kata orang-orang dulu,hidup ni macam roda,kadang kita ke atas,kadang kita jatuh ke bawah.Itu semua cuma ujian,yang tuhan bagi bertubi-tubi.Jadi kau jangan la risau,suatu hari nanti kau akan nampak terang jalan,bila-bila masa je tuhan akan tunjukan.

Bila perkara-perkara macam ni terjadi kat tunggul diri kau sendiri,makin kau rasa peritnya.Penawarnya bukan arak dalam jug,rokok dalam kotak.tapi hati yang merah.Semua orang boleh hidup kat dunia sambil berkata"hei aku manusia!",tapi sebenarnya hidup ada di mana-mana.

Baiklah, walaupun payah, hidup ni kan macam roda impian. Setiap momen, kau akan dapat ganjarannya, macam grava dengan kenaikan pangkatnya, ataupun Indonesia yang sedang dilanda dua malapetaka dunia. Dan aku, baru tahu kau ni,  yang berjaya meletuskan api ego aku  tempoh hari. Anyone else but you :)


Selamat pagi sayang, lepas ni aku boleh tersenyum walaupun sesaat sebab ngadap muka kau hari-hari.