March 14, 2011

bila aku sangsi kau buat tak reti

kali ni mungkin tanpa foto aku lebih berminat nak cakap pasal ;


sangsi aku bertempat,bukan main serbu tapakai helmet.
dah masuk sebulan aku rasa kau maseh tak jujur walaupon kau angkat sumpah dengan kalam naskah,
tak masuk akal kalau kau kata dah tamahu tapi setiap kali muka kau aku tengok beseri ,malah senyum sampai ke telinga bila perihal ini dilaungkan.


kita tidak bodoh bukan,aku bukan manusia kecil yang berusia 5tahun kalau aku maseh dungu tentang perihal dewasa begitu,jangan main dengan jiwa aku kalau kau rasa reti sangat tentangnya,


aku bukan kebal dan kalis dengan perkara ini walaupon berulang kali kau nafi.
mohon kau akui dengan penuh hikmah dan lembut hati.bukan meninggi suara tekak .
itu artinya apa aku sangka kan tidak meleset sama sekali bukan,??
kita mampu menipu semua orang pada suatu masa,
kita mampu menipu seseorang pada suatu masa,
tapi kita sebenarnya gagal untuk menipu setiap orang pada setiap masa.


kau ajar aku untuk reti jujur pada semua suatu ketika dulu,
tapi kau sendiri lupa perihal kecil itu.