November 11, 2008

pentaskan rasa murni itu,saya.


dear diaryhearty:)

hati pertama:
sepi kutuman bunga.
menelaah haruman kesah hari ini.
seri inci genapnya memukau kilas pandangan
chantek persis taman surga
bungkam perasaan.
betapa kagum indahnya ciptaan khaliq itu.

jiwa kedua:
ironinya maseh berbaur kelat.
terus mengharung punca.
mencari kelibat makna.aku buat tak mengerti.
kerinduan makin tebal.
keinginan makin sesal.
biar saja.sampai ilang tak berkelana.

chenta ,bawa aku ke langit.
bertentang temu si punjangga agung .
adiratna aku di hati.
sampai kapan pon aku menanti.
di sini.hadirnya kamu.
mimpi.tak mahu!aku pingin realiti.
memelok erat sampai mati.
dan semahu itu aku puja lalu julang tinggi sehingga tiada yang iri.

hey kekaseh,
ayuh menari.
ikut irama hati
biar sumbang.pentaskan syair tari oleh rembulan
usah peduli.kerna itu kekaseh cipta sendiri
maekan nota lagu yang paling bererti.
lalu ada cerita bagai lakaran sechantek pelangi.

ada cerita aku dan dia.
tika berjalan sama.
dalam gerimis hujan .
langit setia memayungkan kesah kami.
terima kaseh langit biru.
sungguh bicara kagum buat kamu,

awan yang selalu aku pandang.
rasa nak capai gumpalan putih kapas di atas sana.
pingin lena sampai tak terjaga.
karena aku membayangkan tiada ranap ,
seranap aku di bawah awan memutih yang si jelas mata memuja

:chocolate run by DOROTHY KOOMSON,
"Who needs love when you've got chocolate"

d beautiful sentences make me sway.


haloo cokelat.
manes.manes sampai mampu hilang kelat yang aku rasa.
cukup chenta aku pada si cokelat.

jangan pernah cair menghilang si cokelat.
kerna aku tak bisa mengejar pemanes laen selaen manes si cokelat.

bintang yang berkerdip
di mana aku itu.
di bawah kamu akan aku mahu melihat selalu kesah indah becerita tentangnya di atas sana.
kala hujan getir dan kilat menghalang kamu muncul.
aku akan selalu tunggu.
menghitung dan mencari sampai bisa ketemu.
sang bintang yang satu2nya aku mahu.
sedap rasa yang menyentuh.

zahir yang aku rasa.
mezikir kalimat bersahaja.
malam makin meruntun kesejukan.
dakap kemas aku .
aku tamahu lepas angin sejuk pada malam.
kerna malam yang selalu menghadiahkan aku kenikmatan rasa paling sakral.
aku tak kan biar malam pegi tinggalkan aku yang begini.
hayun laju2 mimpi murni tok aku ya malam.

tidurlah bidadari,agar kamu bermimpi si pujangga
sehingga di pagi hari.
jangan lupa yang bisa menemani.bawalah si pujangga .
bawalah bersama sampai ke surga nanti.



sebelas.haribulan sebelas.tahun dua ribu lapan.

catatan kabus:cik _alkana.0251pagi.pesawat 01-26.