March 30, 2010

i hope that i don't fall in love



saya sedang mahu buat kalian sekalian yang berdamping setia, gembira dan berlapang bila bersama saya.

saatsaat itu saya pasti akan mengambil foto setiap senyum kalian yang terpaling manes.
saya mahu bersama setiap kalian yang sudi dan sudah berteman baik sama saya.
perkara yang terpaling saya mahu ketika ini adalah berlibur sama kalian dan bermain apa saja kalian mahukan.

dan saya pasti akan merakamkan saat terpaling superb itu untuk saya simpan kemaskemas
dan sekurangkurangnya saya dapat tatap kembali bila saya mahu dan engat .
dan waktu itu nnt akan saya khabarkan seluruh anakcucucicit saya , menghargai setiap yang pernah kita lalui punya dan miliki: )
biarpon kelat.

kenangan itu perlu dipelok erat.

saya tunggu setiap kalian yang sudi bersama saya tak kira di mana saja.
akan saya hadir depan kalian kiranya kalian perlu saya.
dan saya pasti saya akan sudi bermasa lapang bersama kalian.
duduk dan mendengar ,sambil menikmati ruang yang kita ada itu.

oh saya rendu mahu minum teh o panas di bilik saya dulu.
saya rendu saat saya yang bancuh dan sedia kan teh o panas itu sambil menghidangkan temanteman dengan biskut kering hap seng atau tiger untuk dicicah bersama teh o yang saya kacau dan buat dengan penuh rasa chenta yang manes:P

saya rendu nak borak panjang dengan kalian yang pernah duduk susah senang bersaksikan limpahan bintang di langit pekat malam tanpa menghiraukan dingin embun dan bunyi musik sumbang yang macammacam,kita maseh berlapang di situ sambil menceritakan kesah kita masingmasing.

dan paling saya ingat hari yang kita sumbang berkesahkan mahu menonton filem hantu malam itu,masingmasing sudah mula kecut lalu bingkas bangun belari masuk ke bilik dan malam itu kita memang tonton filem beranak dalam kubur:P
manes nya kamu kamukamu.

kita tapernah jemu bersukatawa walau di mana kita bersama.

oh dinding kuantan !
aku bau lagi dan mahu lagi ke tempat itu.
tempat yang mengajar saya segala macam suka dan duka,pahit dan manis.kelat,tawar,semuanya bagai dirasa semalam.

***sumpah sangat dan sungguhsungguh kangen dengan semua itu~

sekarang ini saya dah ada kehidupan yang bercampur manes juga kelat.
tapi saya tamahu ingat yang kelat itu
sebabb yang manes terlalu mahal dan terus mahu berkongsi kemas dalam hari hari saya.

saya sedang berfikirfikir mahu ambil kelas gitar dan belajar bermain sampai buleh.atau ada siapasiapa yang mahusudi menjadi cikgu saya ?

mahu sangattttttttttttttttttttttttt!
mainkan lagulagu sendiri dengan gitar yang sudah lama tak saya pegang.

oh segalanya bukan basibasi.

sedang menghitung sejuta kesyukuran,dan bukan kesukaran yang mendekati agar saya merasa manesnya kehidupan saya semalam yang sudah disentohpegangrasa dan mahu berterus langsung sampai esok dan hari berikutnya.

p/s: untuk kalian yang selamanya di jiwa dan terpaling mahal di hati ini__kasih ku pinjam wajahmu dari teacher's pet.