March 23, 2010

saya tidak tahu!!


si kecil ini selalu buat hari aku manes dan mahu ketawa kuatkuat.
bila kau gelak kuat dia pon akan turut berdekah dekah ketawa,
dan paling aku geram sangat bila air liur wangi si kecil debab ni mula meleleh.
bersama senyuman dia paling mahal.
kau memang termahal budak kecik.
dan si macik yang juga sama comel ini akan terus melayan kerenah kamu sampai besar.

**diam.

dia harta saya paling sakral setakat ini.

oh . kes buang bayi paling aku rase melampau dizaman terhebat kala ini.

sungguh aku rasa nak humban mak bapak mereka (bayibayi yang kena buang) dalam tangki najis.
selayaknya buang mak bapak yang tade otak tu.
bukan anak kecil yang tak tahu apa dan berdosa.
lahanat betol!

bila dah harihari ngadap muka akhbar yang terpampang kes pembuangan bayi aku jadi mual.
dan terus tade rasa nak selak muka paper yang berikutnya.

faktor di malaysia; malu dan takot.

jahanam la !

dah buat tak reti bertanggungjawab.
apa kau rasa senang hati buat begitu?

sumpah kau kau yang dah buang anak kecil kau perangai tak ubah macam setan .

otak tade.iman hancus!

cukup.kalau bicara banyak pon nampak aku yang melebih.

perkara tetap tak berubah.

fakta;
setiap 17 minit 17 saat anak luar nikah di daftarkan.

perghhh!

**diam.

sebak.

pada saya anak anakkecil itu sangat eksklusif di surga kelak.

..................................................................

hari hari yang bertambah baik
tapi saya maseh mencari realiti kenapa sesuatu itu terjadi lagi.

"jujurlah terhadap diri sendiri ketika bermuhasabah.Koreksi satu persatu kesalahan kita.jangan nafikan realiti.setelah disedari kelemahan dan juga silap kita ,maka akui hakikat itu.Ingat,KITA perlu maafkan diri kita kerana kita juga perlu mengasihi diri kita sendiri''

entri sudah tercampur aduk.dan saya sudah tidak mampu berkata apa apa.
selamat malam kamu semua .

aku rendu kau kekaseh hati :(
<333