March 18, 2010

remember me.live in the moments



maseh berjalan,terus ke depan.
berlalu angin segar,
menyapa hari cerah.
aku bau tanah basah,

hari baik dan indah untuk aku hari ini,
bangun dan terus siapsiap mahu berlapang dengan bahagia.
masuk kedai kopi aku pesan roti telur sama teh o ais limau.
sedap.
sampai kenyang aku jamah.
oh anak dara nampak pelik kalau duduk sorang diri makan di kedai kopi sini.
aku tak heran,peduli kata orang ya.hhaaaa.
yang penting saya dapat nikmati hidangan pagi dengan lapang jiwa.

cepatcepat pergi bayar bil jaringan jalur lebar,ambil feri ke seberang mahu saya segera jumpa dia,oh kau teman segala.

segar dan sedap angin bayu laut menyapa muka,itu lah sempoinya tempat saya berada.
aku tenang setiap kali feri menyusur di laut luas mendepa indah langit biru,
terdampar kapalkapal besar ,oh saya tidak jemu kalau sekalipon sudah beribu kali berdamai mesra sama keindahan begitu harihari.

rasa hati maseh kosong,
aku biarkan.
supaya sedikitpon hati itu tidak akan berkechil nanti.
niat hari ini mahu berlibur sampai aku lupa rasa yang terbaki kusut semalam.

perkara pertama,oh pertemuan si teman jiwa sudah di depan mata,
"awak oit,jom amik tiket wayang dulu,dan si awak cakap,"nak tengok selendang lah dulu.
Baik la kak oit,cepat ya.kita amik tiket dan makan sementara tunggu masa menonton.
kau akur,aku angguk setuju .
***wink**

"tgok REMEMBER ME nak?

ikut saja,haaaa.ok sudah mendapatkan 2 tiket nya.
jam 11.30pg ,venue; megacineplex,perangin mall.
taksempat makan la oit"
kita makan apa yang ada kat atas.
ok deal!!!?yes~~,

jam 11.30 masuk panggung,hanya kelibat 2 orang di dalam panggung.
oh,persepsi pertama aku,apakah kesah ini tak best???
peduli lah,
yang penting aku nak tgok incik robert pattinson main citer itu.
walaupon kau serabai incik robert oiiit dalam citer tu kau sangat mengujakan.
ngee~

ok,the end of the story macam tu ?
kau mati dek wtc yang menyembah bumi incik tyler(mr.robert)
macam tu ja?
apapon aku bagi 3bintang ,
tamat ya cerita di wayang.
pekena nasi ayam PERIUK BESAR@MONROD!
SI kakyuna tu nak sangat makan nasi ayam panggang.
ok jom lah!

kami order nasi ayam panggang+ice lemon tea,chicken chop + soya coklat cincau.oh cukup kenyang.

ok kita gerak g qb plak jom?
jup,kita g kedai camera besaq saya dulu ye kak!
nak tgok aksesorinya,
aku dah pentamak nak tambah itu ini.
haaaaa.
sudah macammacam kat kedai tu tanpa membeli apa apa sebab si makcik sengal tu tak kasi aku beli apa apa lagi kami pon gerak terus g qb.

sudah gerak bersama abang rapid kami selamt ya sampai di queensbay.
jalan masuk kedai kua kedai takbeli apa apa,
aku macam biasa ajakla macik ni g makan aiskrim inche robin..3 scoop skali aku amik.
CUKUP PENTAMAK! dan tak heran la badan i dah rimbun dan renek skrang.

uhm.
macik tu konon tanak.
sebab dia nak makan yogurt dia tu la kat jCo.
oh macik ko memang sudah slim,
tapayah la makan yogurt selalu**aku berbaur cemburu plak!
hampeh!

ok la kita lepak j.Co ya kak.

sudah lepak dengan segarnya menikmati aiskrim dan yogurt kami kuar masuk borders plak
menjenguk2 buku la sangat,
haaa
saya sekali lagi kena hangguk kepala ,,ye saya simpan kamera besar saya balik kak borders,
maaf tersnap foto pulak.
im idiot!
oh shit.
malu siot!

ok la kuar jom!
kita makan tempura seafood plak before balik!
kehkehkeh.:))
itu lah aku dan dia.
makan.makan.makan.

btw,seronok sangat,bangat,dan teramat.
maaf,saya tak reti menamatkan entry ini dengan baik.

ini la kalu simpton busan dah masuk kepala jiwa raga,
rasa nak melalut bukabukan.

fuuuuhhhh!

tarik nafas dalamdalam.
orang sengal macam saya perlu macam mana?
uhm tamahu melekat !
redha.
moga kau ciptakan aku kehidupan yang terbaik khaliq.

motivasi diri.
saya semakin mendewasakan tingkah peribadi.
rasa jiwa
dan
hati.

berjalan tok hari esok yang tidak pernah diduga apa pula yang bakal aku nikmati dan terima.

>>>rasa nak lepak kat maple sekoseko tengah malam bute ni dan
aku nak makan mee goreng mamak dengan teh o ais limau.

rendu nak buat macammacam .

lelen,chah,dila,syafiq,dan mereka yang bersama!mana kamu orang sekalian nyawa.!!!